Ma 2018. 11. 19, hétfő, Erzsébet napja van.
Holnap Jolán napja lesz.

Alvási ciklusok

Ahhoz, hogy éjszakai alvásunk jó legyen, lényeges, hogy megelőzze valamilyen bevezető folyamat. Ehhez valamilyen lazító tevékenység szükséges. Egy esti fürdő, egy jó könyv, gyerekeknél esti mese, felnőtteknél egy kellemes összebújás. Ezek mind tökéletes bevezetései a minőségi alvásnak. Az, aki a napi problémáját, munkáját az ágyba cipeli, lefekvés előtt jól bevacsorázik, valószínű hamarosan alvásgondokkal kell, hogy szembenézzen, és hosszútávon az egészségét is veszélyezteti.

Ugyanis az agy nem pihen éjjel, még akkor is, ha mai tudásunk szerint, az egyetlen szervünk, amelyiknek biztosan szüksége van alvásra. Az agy éjjel végzi el legfontosabb feladatait: az öngyógyítást, a hibák kijavítását, az immunrendszer helyreállítását, az energiatöltést, stb. és mindezt, saját szigorú ciklusainak és programjainak megfelelően.

Az agy ciklikus működése éjszaka is folytatódik, és ennek felborulása már veszélyezteti egészségünket. Az alvás alatti alfa, théta, delta hullámok állandó váltakozása, másfélórás ciklusban ismétlődik. /Ez a ciklus hosszúság emberenként, esetleg 30 perces eltérést mutathat./ Az agy négy, esetenként öt, ilyen ciklust végez el miközben, minden egyes ciklusnál más- más energia központot ellenőriz és igyekszik az ahhoz tartozó szerveket, szervrendszereket megvizsgálni. Ha hibát talál, megpróbálja javítani.

Érdekes módon ezek a hibák szorosan összefüggnek pszichés gondjainkkal. Egy cikluson belül, a lefelé haladó folyamatok során, a SEM / lassú szemmozgás/ fázisban a napi és 72 órás információkat dolgozza fel. Ezután mély öntudatlan, energiatöltő delta állapot következik.

Itt történik az immunrendszer erősítése, az öngyógyítás. Pl.: a szívproblémák, magas vérnyomás, krónikus izomfájdalmak ennek a tartománynak a hibáit jelzik. A delta állapotból felfelé haladva, a tudatalattiból hozott megoldó álmokat gyárt, théta frekvenciák segítségével, azaz kialakul a REM fázis / gyors szemmozgás/. Ezek az álmok sokszor minden racionalitást nélkülöznek. A SEM és REM fázisok váltakozása egy cikluson belül többször megtörténik.

Természetesen az itt megfogalmazottak, nagyon leegyszerűsítve mutatják meg az agy működését. Nem is ez a cél, csak bizonyos irányt szeretnék mutatni, hogy könnyebben érthető legyen, miért szükséges agyunk karbantartása.

Az éjszakai alvás minőségének megismerése nagyon fontos. Az hogy mikor alszunk el, mikor ébredünk, éjszaka felébredünk-e rendszeresen és mikor, nagyon fontos jelzést ad egészségi állapotunkról.