Ma 2018. 11. 19, hétfő, Erzsébet napja van.
Holnap Jolán napja lesz.

Betegségek

Gyermekek problémái

Születési rendellenességek, autizmus, tanulási zavarok, iskolai gondok

Születési rendellenességek:
Oxigén hiány, köldökzsinór problémák, farfekvés, esetenként, amikor a szülés közben komplikációk lépnek fel, és császárral születik meg a gyerek, érik a csecsemőt olyan stresszek, amik később rendellenességekhez vezethetnek. Ilyen hibák pl. a tanulási, vagy viselkedés zavarok.
Ezekről a hibákról és felismerésükről, az óvodások oldal végén lévő nyílra kattintva, Dr. G. Tóth Viktória összeállításában olvashatnak.

Csecsemők és kisgyerekek /2 éves korig/ esetében, hozzáértő orvos segítségével és felügyeletével alkalmazható az agytréning. 3-4 évesek esetében szintén képzett, védőnő, vagy fejlesztő pedagógus felügyelete szükséges, de a szülő is alkalmazhatja saját gyermekén.

Milyen esetekben lehet még jól alkalmazni?
Mozgászavarok, viselkedészavarok, hyperaktivitás, figyelemhiányos rendellenesség /ADD/, szocializálódási zavarok, finommotorika, beszédzavarok, beszédindítás, diszes problémák. Ezek a gondok, legkésőbb 3-4 éves korban kiszűrhetők az óvodában. Innentől kezdve 2-3 év áll rendelkezésre a fejlesztéshez. Az egyéb fejlesztő módszerek mellé beillesztve, sokkal jobb eredmények érhetők el, mint nélküle. Remélem minél több, nevelési központ, óvoda és egyéb fejlesztő intézmény használja ki a lehetőséget.

Autizmus: Autista gyerekek kezelésénél a következő eredményeket értek el. 12-14 hónapos kezelés után a gyerekek kijöttek a saját bezárt világukból, kommunikálni kezdtek maguktól. A haladás még lassú, de nekik ki kell építeni, nagyon sok hiányzó idegpályát.

Tanulási zavarok, iskolai gondok. Ha még nem rendeződtek, akkor az iskolás korban is lehet segíteni az előbb említett gondokon.

Nagyon jól leküzdhetők a következő gondok:
A félelem, szorongás, nyugtalanság, tanulási zavarok, diszes hibák, ADD, memória gondok, hyperaktivitás, viselkedési zavarok. Növelhető a tanulási teljesítmény, a kreativitás, javítható a nyelvtanulási képesség. A szociális háttér miatt rosszabbul teljesítő gyermekek nagyon jól fejleszthetőek lennének, amennyiben a velük foglalkozó intézmények, bevezetnék az agytréninget az iskolákban.

A Tokaji Ferenc Gimnáziumban, Phare program keretében, személyiségfejlesztő-kommunikációs- nyelvi központot alakítottak ki az agytréner készülékekre alapozva.
Itt a következő programok zajlottak: tehetséggondozás, tanulási nehézségek, viselkedés zavarok oldása, koncentrációzavar, dislexia, disgráfia, szorongások kezelése, nyelvi képzések, nyelvtanfolyamok, személyiségfejlesztő tréningek, pszichés terhelés, egészségmegőrzés-prevenció, családterápia, munkanélküliek, hátrányos helyzetűek mentális/lelki zavarainak kezelése, teljesítményfokozás /tanulási és sport/, vizsgadrukk oldása, versenyekre, vizsgákra való felkészülés, kreativitás, képképző rendszer, memóriajavítás, kollégiumi nevelés.
Az öt éves program 2005-ben fejeződött be, az utólagos felmérés szerint nagyon sikeres volt.
A B.-A.Z. Megyei Pedagógiai intézetben Mentális Kommunikációs Fejlesztő Központot alakítottak ki 2001. márciusában az agytrénerre alapozva.
Pétervására Nevelési Tanácsadója, szintén több éve alkalmazza sikeresen.
A Bicskei Nevelő Otthonban is sikeresen alkalmazzák.

Innen is látszik, hogy nagyon széles körben alkalmazható az agytréning, és célszerű komoly központok létesítése, főleg vidéken, ahol nagy szükség lenne rá.

Vissza