Ma 2018. 11. 19, hétfő, Erzsébet napja van.
Holnap Jolán napja lesz.

CFR Technika óvodáskorú gyerekeknél

A technika felhasználási lehetősége az óvodákban, fejlesztő központokban és a nevelési tanácsadókban.

Napjainkban a gyermekekkel foglalkozó szakemberek egyre sűrűbben találják szembe magukat olyan gondokkal, mint a következők:

  • különböző mozgás-, koordinációs és finom motorikus zavarok,
  • viselkedési és szociális beilleszkedési zavarok (elhúzódó bepisilés, bekakilás)
  • túlmozgás, agresszió
  • dislexia, discalkulia, disgráfia
  • tanulási, koncentrációs és memória zavarok, stb.

A legnagyobb gond, hogy ezeken a "betegségeken" nem lehet egyszerűen segíteni. Az eddigi megközelítések közül a legtöbb eredményt a pszichológiai módszerek, illetve a mozgásterápiák és speciális fejlesztő programok mutatták fel.

Amit szeretnénk megmutatni, hogy módszerünk beilleszthető közéjük, együttes használattal, a fejlesztések sokkal hatékonyabbak lesznek.

BÁRMILYEN egyéb módszer mellé beilleszthető, ráadásul úgy, hogy egymás hatásfokát nagymértékben javítják, és idáig nehezen kezelhető problémáknál is komoly eredmény érhető el. Ez úgy lehetséges, hogy a rendszeres ingerek hatására az agy oldja azokat a blokkokat, amelyek miatt nem alakult ki egy idegpálya, elkezdi kiépíteni azt, és az egyéb fejlesztések ingereinek hatására, létre jön a hiányzó szakasz. Természetesen ez is rengeteg türelmet igényel. Ugyanakkor a módszer rendelkezik azzal az előnnyel, hogy semmilyen kémiai anyagot nem kell bevinni, a hibát az agy javítja ki a saját ritmusában.

Az óvodákban történő alkalmazás lenne a legideálisabb. Itt rendelkezésre áll a szakember gárda, az óvónőtől kezdve a nevelési tanácsadó hálózatig bezárólag. Ők már három éves korban találkoznak a gyerekekkel és szüleikkel. A szülőket kikérdezve hamar felismerhetik a bajt és onnan kezdve három év áll a rendelkezésre a hiba kijavításához. Természetesen, ehhez nem a nagycsoportban kell az iskolaérettséget vizsgálni, mert akkor már kevés az idő a fejlesztésre. Az iskolába kerülve, a gyerek szembesül a hiányosságaival és csak romlik az állapota. A mi esetünkben a hibák nagy része megszűnhet és a gyermek mentálisan megerősödve, kezdheti az iskolát.

Ahhoz, hogy a gyerekek hibáit, minél hatékonyabban felismerjék a velük közvetlen kapcsolatban álló szülők, óvónők, védőnők, fejlesztő szakemberek, szeretnék egy kis segítséget adni. A legkorábban felismert gondot lehet a legjobban és legrövidebb időn belül, a legnagyobb hatásfokkal kezelni, növelve a teljes gyógyulás esélyét.

A következő oldalakat Dr. G. Tóth Viktória állította össze. Le lehet tölteni, ki lehet nyomtatni, annak érdekében, hogy minél több emberhez eljusson és minél több gyereknek tudjanak a szakemberek időben segíteni. Letöltés